det är jag som är skottet som kommer att döda mina ofödda barn

Vi är födda i förlusternas decennium

kom vi ut nästan strypta?

utan ord att tala med

 

på möten lärde vi oss att fokusera på de små frågorna

på nätterna efteråt visste vi att de stora frågorna lurade under kuddarna

som monster

 

som monster är vi

vi dödar glädjen överallt,

vi saknar humor

 

vi, monster?

 

drömmer du som jag

om krigen

 

drönarna

är inte maskiner utan människor

som

vi

 

redo att brisera?

 

Så många krig i världen

så många slumpar

som gör att du hamnade här

på den upp och nervända Atlanten

 

vi är förinställda bomber

 

ville vi bara fika?

 

Som om kaffet skulle lämnas orört när våra kroppar utsätts för övergrepp dagligen

 

ville vi bara vara människor?

 

Varje dag jag inte gjorde något

upptäckte jag

att fega människor inte kan skriva

 

det är jag som är skottet som kommer att döda mina ofödda barn

min tystnad blöder redan

från deras vackra mungipor.  

Kommentera

