ofärdiga ord

registrerar texter om arbetsplatskamp men bara foton inte riktiga människor som kämpar

människans kropp är böjbar

händig

 

bomber som inte känns jag vet inte hur bomber känns och hur man gör när man vill röka i kriget röker man inomhus då frågade jag mig om libanon för åratal sen fanns det inga krig säger en på vetenskapens värld men i min värld finns det inga krig för jag vet att om jag börja registrera talen på torgen så faller jag ner på möllevångens kullerstenar, platt, ordlös

 

anarkister och sossar bråkar om statyn där man träffas för att ta en fika

jag och hasse kollar in folk på torget

registrerar vilka män som är desperata nog att söka våra blickar

 

registreringar finns inte

bara analyser av fotografier och verklighet

registreringarna känns inte?

det är inte dem som känns utan blickarna och lärarna och snutarna

 

papper är meningsbärande när de skriver men våra ord

är inte värda att registreras – för vi har inga vapen bakom dem

Kommentera

