16/3 möllan. kl 14

tack för att ni kommer
det är min kropp ni bär upp
det är hans kropp vi bär upp
det är våra döda mostrar
det är våra ofödda barn

tack för att ni bär mig
när jag inte orkar
står ni där, ansikten blekta av sorg
sminket rinner av i regnet
fanorna är inte alls lika vackra som er

tack för att vi lyckades enas
idag
är vi inte kluvna
idag
är vi inte förvirrade

vår enhet leder oss frammåt
vår rädsla leder oss fram

vår galenskap
är det enda skyddet vi har
vår sätt att älska varandra
och den värld vi vill ändra
mot alla ods, mot alla ods

tack du
som bär mig
tack du
som lyfter
min tunga kropp

imorgon börjar ensamheten
återigen (denna kluvenhet!)
imorgon börjar arbete och skola
imorgon skall jag minnas
idag / dagen då vi bar varandra / då vi hjälpte varandra/ att gå upprätt

Kommentera

