crew

Någon gång kommer vi hitta snubbar som älskar oss för vinets sätt att fastna på våra spruckna läppar
någon gång kommer vi att knulla med män som tillber våra bröst
men ändå kan tyda deras tröttheter

nån gång kommer p få barn

någon gång kommer rastlösheten förtinas och vingar kommer växa
där vi nu hade blåmärken o fyllesår
nån gång
kommer vår ensamhet bli mildare
kanske längtar jag
kanske rädslar jag

någon gång fixar jag en astmainhalator

ni är det bästa som hänt mig
ni är den kollektiva smärtan och den gemensamma fyllan
ni är en bakfylla utan skam och en hamburgare på båten
ni är manshat och ni tycker att jag e rolig
ni är allt jag behöver för att
vi är allt alla vill ha,
vi är era saknader

kanske

en värld
där vår gemenskap är så självklar
att vi inte behöver legitimera den
där vår nakenhet
inte syns så mycket
där de smutsiga fötterna är vackrare

jag älskar er ordlöst, utan språk
romantiken är pragmatisk i en prekär generation

kanske vaknar jag
i min egen säng
imorgon

Kommentera

