något bara

Vi är få kvar
som fortfarande tror på rätten
till kärlek

männen blir allt mer pragmatiska och söker
livmödrar istället
för öronsnibbar

vi är få kvar
som vill ha allt
och när världen vägrar oss rätten

blir vi trötta, tunna, tjocka i blodet
röker för mycket
gråter för eller senare

senare
minns jag våra armar täta
inlindande och alla män med samma hudfärger
får också samma röst när de säger
att de inte älskar mig
säger jag
att jag aldrig velat ha
er som ni
var
men att jag sökte något
bortom

något underjordiskt
under huden

folk går igång på distans
och livmödrar
min distans är obefintlig
och min livmoder sönder

h säger
vi är överjordiska
kanske har han rätt

kanske är vi jordiska
formade av smuts och kropp och gränslöshet

kärleksberättelserna
skall handla om himlen

men vi älskar
genom att falla
fortfarande

Kommentera

