organisera dig i våra gemensamma tårar

Säg inte till mig

Att inte sörja

 

Sörjer gör jag om jag vill

Sörjer

För de jag älskar

Som redan kämpat i motvind

För våra svarta kroppar

Som aldrig kan döljas

Inte ens i detta mörker

 

Jag sörjer för splittringen och för de som i högfärd

Tar avstånd från mina sorger

Jag sörjer för de kärlekshistorier som aldrig blivit av

Och som kanske aldrig kommer förlösas

 

Jag organiserar mig gråtandes

Jag organiserar mig kämpandes

Men jag sörjer

Och önskar

Att vi var födda i andra epoker

Där framtidsvindar kunde blåsa våra ögon torra

Där blommorna kunde vara föremål för våra dikter

Där alla gryningar var gyllene

 

Där guldet i morgonens läppar

Inte spottade på

Oss

 

Sörj. Sörj din sorg

Din sorg

Sörj

Organisera dig i pölarna som bildas

Av vår gemensamma hysteri

Endast i de tårar kan jag finna

morgondagen

Kommentera

