svaghet

Vi är omoraliska

Vi söker något mer omkullkastande

än regler för vår samlevnad

Våra begär och riktningar är utopier

som vi inte kan leva efter

 

Vi är en förlust

och ett misslyckande

Våra liv längtar efter mer

än att stryka över att göra listor

 

Vi bygger på en motsägelse

Vi vill skapa livet

utifrån den törstande svagheten

Men rörelsen kräver vår styrka för att överleva

Alla vars svaghet är tongivande

blir en återupprättelse av den värld vi skall omkullkasta

Alla andra blir farliga, i den bemärkelsen att de delvis är våra fiender

 

Gråt inte över spilld framtidstro

När det finns människor som aldrig ens fått höra ordet

Gråt över de människor

Som ber dig att inte gråta

 

Jag somnar på dagen

för jag vet att om jag vaknar

vaknar också de monster

som jag gömt för sakens bästa

kanske

en dag

att våra monster

är pelaren i kollektivets styrka

men idag, göm dina monster, glöm dina tårar

orkar vi

inte?

är det kanske just jag

som gör nederlaget 

möjligt?

Kommentera

