imorgon

Imorgon skall jag städa upp här

och tvätta mina trosor

Jag skall sluta sörja över det jag förlorat

och istället röja upp alla andetag

 

så att inte mer försvinner?

så att inte fler försakas?

 

Jag skall sluta äta färdigmat och knulla med

Alla

 

Bara några, bara ofta inte alltid

Skall jag vakna förvirrad i fel kropp

sällan

att jag skall befinna mig i andras fantasier

sällan att jag skall vara kluven mellan chokladens sötma och dess

eftersmak 

 

Jag skall aldrig mer välja män före kvinnor

Och aldrig mer välja män före mig

Jag skall dansa utan att könet leder mig

Jag skall träna, jag skall städa

Jag skall gråta

Imorgon

Kommentera

