ett vackrare våld

ja

det var ett krig

ett annat

men

samma brändhet i luften, inte rök

utan brända

kroppar

samma förlorade faderskap som cirkulerade över

diskurserna, samtalen, som blödande moln

som aldrig grep tag i oss förrän de sekunder när vi kysste oss själva

våta, med svin

som tog vätskan ifrån oss

 

Sättet han gjorde sina händer till ödmjuka skålar för att fånga min fittas vatten

sättet han sedan slängde det i mina ögon så att jag inte såg omvärlden smärtor omkring mig

 

Ett annat

krig

samma brändhet

pensionärerna är överlevare mot trasdockornas kroppar

 

hon berättar medan jag kysser hennes nyspydda mun

om sin schitsofrena morsa

när hon slickar mina bröst

pågår kriget omkring oss, i samma värld

en annan

 

Skillnaden mellan könen är enkel

brudar bär på sina morsors apati när de slickar fitta

 

och ur saften kommer något hoppfullt, agressivt

en tårkanal

ett vackrare våld

en morsas galenskap som repeteras

i varje mun

Kommentera

