inatt

en penna och ett brustet paraply är allt

som existerar

ofrånkomligt

som bevis över min svaghet

den kvällen

var jag stark

jag känner alla

och 

jag har snygga

kläder

på mig

det är en sån kväll

där jag skulle var stark

och jag önskar

att kärlek

och vackrfa relationer

kunde vara ett svar

gentemot min

svaghet

men så är det inte

du svettas inte när du kommer in

hit

och du har aldrig varit min kropp

aldrig någonsin

har jag burit

något

annat än mina egna

besvär

som är fastetsade i synfältet

i gatstenarna

i ensamheten när man skriver dikter

jag är tydlgen en sån

som ligger i en timme på

badrumsgolvet

med vätskan

från toalettstolen

i ansiktet

med silverfiskarnas

ljus i mitt mörker

med badkarets formlighet

i min okroppslighet

och jag snörvlar

och gråter

jag är den enda

tänker jag

som har känt sig ensam

idag tänker jag

och rationalitetens skapar

metaforer som skapar

gemenskap som skapar

saker jag inte orkar

idag handlar det om mig

ryter kroppen

knyter ihop sig

och hulkar

upp kärleksord

till sitt ännu

ofödda medvetande

och tänker

att forfarande

är jag ensam

men inte imorgon kanske

att vi alla är här

men någon har parfymer

och hopp

jag har ingeneting

jag hör mitt eget hulkande

mot rören i det badrum

som aldrig blir mitt

en gång skall jag återfödas

stark

en gång

skall vi lämna

ögonblicket och få synen tillbaka

en gång skall jag hitta en kompis

tänker han

en gång

skall jag känna mig hemma

tänker jag

och orkar inte

dansa

när vi går hem

pratar vi om trevliga saker

minerna

spelar samspel

som gör utanförskapet ännu

tydligare

ensamheten

är inte

en evighet utan

ett ögonblick

utan syn och hörsel

vi går hem tysta

med misslyckade kvällar

en annan dag

skall komma

en annan dag

är gången

Kommentera

