något om tröttheten

vi gjordes till dessa

 

slumpmässigt

 

raquel tar fram fotoalbumen

hon har ärvt

begäret efter berättelser

försöker, med hennes ännu små fingrar

knyta ihop familjens smärtor

hon vet ännu inte

att alla abstraktioner

är misslyckande

men hon vet

många andra saker, som jag glömt

som aldrig kommer

återvända

 

vi går hem i tid

nu för tiden är

tiden för liten

vi är trötta

hasse: varje gång jag knullar

tänker jag att jag hade kunnat sova

Jag: har slutat knulla

sömnen är skön

ölen är vätskan

som inte längre

innehåller magi

pojkarnas skörhet

gör mig inte längre

kåt utan rastlös

kom , kom inte

våra huvud luktar

våra kläder värker

mögel och översvämning

svetten som inte går

att tvätta bort ur våra

kläder

 

vi fixar pass

vi gör listor

på saker

som skall göras

någon har skuldkänslor

de flesta har

känslor

 

detta är tiden

åren

vi blev vuxna

sömnen

kom

skrämde skiten av oss

vi vet verkligen inte

vart vi ska

alltså vi

vet verkligen inte

 

varje gång

vi somnar

finns det en risk

 

att vi vaknar

 

tröttare

One comment

Kommentera

