till

till vem är jag lojal

till vem kysser jag

till vem skriver jag

 

till dig

och det eviga

till en hemresa

som återskjuts

till de som svarar när jag ringer

 

enighet

skapar vi när vi hatar

 

det finns inga lyckliga människor

men det finns män

som varje morgon

beskjuter min mänsklighet

det finns inga män

men det finns lyckliga människor

som varje morgon

definierar min ensamhet

 

till vad kyssar

är

till att du återkommer

 

solidaritet

till

det

partikulära i

det universella

 

skriver

 

till dina söta svagheter

tills varje

våldtäckt blir

ett vapen

Kommentera

