från de andra kvinnorna

ja, men också om kärlek

 

Jag tror att jag vet att han älskar mig,

hans intresse tycks avslöja

ett intresse, så att säga

 

jag är fortfarande, samma utväxt,

ur samma soffa, där jag låg

och förföll

 

jag har alltid varit

en enkel ruttning

 

det är inte märkligt

att jag blev sjuk

 

även innan och

efter sjukdomen

åt jag maskar

och förmultnades

till jord,                            jag längtade

alltid tillbaka

 

också om kärlek, jag vet

jag skakar honom,

han skakar i mig

jag suger honom

som han läser

varje dikt

jag skriver

 

att jag finns i honom, mycket länge

att jag är töjbar när han tänker på mig

ständigt växande,

som universum och den oändliga

historien kan mina bröst förvandlas

till det han egentligen önskade sig

 

jag rör aldrig

folk

jag skakar dom som drinkar

 

han är en av många, som jag slagit

med mina försök

till läppar. Imorgon träffar jag en annan

 

 

Säger till Hasse, det är inte effektivt

att lägga tid på rädda människor

 

Vi är den andra kvinnan. vi är den tredje och den fjärde också.

 

Horan, mostern, mormodern, mödrar,BÖGEN systern, tanten, kassörskan, sjuksköterskan, flygvärdinnan, kärringen, horan. BÖGEN.

det finns många fler. vi är egentligen det töjbara, utbytbar och växande. en gemenskap också i detta, ett hem på varje brudtoalett.

 

det finns så många kvinnor

män kan onanera till och gråta på

 

vissa människor

tycker om mina slag

andra ropar

aga, när jag kysser dem

 

han är nog en av dem.

Det gör mig inte mycket smärta,

det var länge sen en man kunde göra det i mig.

 

Det fascinerar mig och får mig

att somna utslagen av förnedring.

Det gör mig inte mycket smärta.

 

Jag vet ändå, att han älskar mig.

Det gör mig inte mycket, det heller.

 

… 

han är rädd, därför

älskar han mig, han

kommer gå snart

han är rädd

Kommentera

