sen kom sirius

Sen kom Sirius och det reproduktiva arbetet

har jag att tacka för att jag och

han överlevde

 

och alla människor

som matade oss och tog oss till platser

vi inte ville gå till

som drev mig ur sängen och honom

ur tiden, som gav oss godis och beröm vi

inte förtjänade

 

Som i oss, en förstumning och en outtröttlighet

såg en möjlig syntes

som egentligen, självfallet

var omöjlig

 

Sen kom Sirius

och alla hundar och barn

behöver kvinnor som tar hand om dem

 

som Leo som offrade allt, som Leo som jag en gång

såg gråtandes över just detta

som människor jag inte ville släppa in, men som trängde sig på, in under mina värsta                                                                                                                                   beteenden,  en sjuk har inga hemligheter, nej en älskad sjuk har inga hemligheter. Jag var alltid älskad. Jag vet inte varför. För gamla tider skull?                             För att jag kunde skvallra. Jag hade kvinnor som

 

 

som mödrar och matildor, som honom som honom

 

sen kom sirius och alla människor

som gick ut med honom gör andra saker idag

än att värma mina värmekuddar och

plantera mina reccept, skriva mina överklaganden

och ringa mina socialförvaltningar

 

Sen kom sirius, och han gick

men efter

det

har jag aldrig känt mig naken

Kommentera

