slagfält, semlor

Jag måste börja

låsa om mig,

jag måste sluta

vräka ut mig

 

Sömnlös,

jag måste skaffa ett baseball trä

att förlägga vid mina anklar

 

vem visste det skulle

bli smärtsamt

att  sluta umgås med

de som förintar oss

 

Varje morgondag

för oss närmare

den nödvändiga ensamheten

 

jag hoppas det går snabbt

att de inte leker

med mina smärtgränser

jag hoppas jag träffar

rätt

när jag väl behöver

kasta

 

Jag måste lära mig att säga hej då

till den värld,

som aldrig fanns

Det var en sprucken värld, förtorkad

men jag sådde helheter

i denna jord, det fick jag

aldrig skörda

 

Snart inträffar våldet

Vilket våld? Mot mig

mot mina barn om jag

hade några

 

Det är en sorglig tid

när rädslorna aldrig

balanserar broar

jag vill stänga

så att det inte kommer in,

det som blåser

är det du

 

Så länge de tillåter oss

att vara på fiken

sitter vi kvar,

men vem

kan njuta av en sån semla

 

Jag skonades länge

från berättelser om hur de

sprängde bort händer

från gittaristerna min moder älskade

men jag vet vad vithet är,

även utan våld och händer

 

Denna vår är inte långvarig

de kommer snart dö,

mina blommor

 

våra vänner

världar

var till låns

 

ja det tickar, men

den biologiska klockan är inte lika

för alla, det är inte liv som låter

från våra livmödrar

 

Jag broderar mitt fönster

medan jag väntar på

att det skall krossas

 

Jag dansar i brudklänning

medan jag beräknar

en kommande våldtäkt

 

Jag kysser mina

förnekelser medan jag ännu

har en mun

 

Jag avnjuter illusionerna,

de är min sista måltid.

 

Jag vet, pojkarna

vänder sig snart

bort från dessa monster

som är jag

men brudslöjan

är så mjuk

mot mina

hårda kanter,

 

trodde världen var

förgänglig

men det var bara

vi

 

jag vet allt är dött

i mig

det är därför

mina leder somnar,

men också

jag tror

jag drömmer

mellan vapen och magi

jag sätter på tvn

och lotsas

du kommer ringa

imorgon

Kommentera

