Ingenting är apelsinskal

så som dina höfter.

jag längtar ofta tillbaka

 

Du är skymning och

vita underlag

Du är fruktkött och

tandkött

jag är tänder

jag är tänderna

 

Det är förgängligt

dina liv och kroppar,

hör aldrig av sej

 

Det är förgängligt

dina begär och ansikten

 

en tid var jag var väldigt ensam

jag brukade ringa din moder

för att be henne berätta om

din sjukdom

Jag brukade övervintra människor

så att jag kunde göra

dom slut

 

Jag tror att ingenting

är tillräcklig för mig

jag tror att jag dröjer mig kvar

vid samtalen för länge

 

Ur dina blickar flyter dansgolv

jag e en sån

som spiller

Kommentera

