ekonomi av längtan

I gapen mellan mig

och manligheten

finns kvinnor

som svarar

på sms

och säger

vad snygg du är i den där jackan

 

Hur gör man mellan rum till

platser

 

På tåg

kan brytpunkten emellan

flykt och hem

bli en gemenskap

Men i verkligheten, den som inte

rör sig

finns det bara kön,

förflyttning, ensamhet

 

Sekvenser (att vara utanför/att vara innanför)

Det stänger nu

Otidsenliga

 

Kvinnorna som städar bakom mina

fransböjare

 

Vi som

samlade namnunderskrifter

på alla

vi skulle försaka

 

De som längtade

efter en plats utan urverk

spriten som gjorde dem nyfödda

 

Jag

som

ville

stanna, bara

på ett ursprung, vilket

som helst kan jag bekänna

 

Denna ungdom

Dessa smulor

De söta ljuden/korridorer/skallgångar

Inget av detta

kan jag ansamla

det är en fattig

ekonomi av längtan

Kommentera

