Så ser jag dig går till en bättre plats

eller i alla fall en annan

och i dig finns mina bröder och

i mina bröder finns dina tvspel

tekken 3, som vi lekte med

innan vi hade sett

en människa förstöras

 

vad är en bror om inte

en önskan att bevara

det blod som stulits

ifrån en

en illusion, att kunna

återställa fotografier’

från dess ickeexistens

 

jag går åt

utan haff ikväll

du väntar på mig

 

vad är en syster om inte du

som skall går hem

 

så ser jag dig gå hem

men jag måste inte

stanna

 

så ser jag aldrig

dina ansiktuttryck

så som andra namnger dig

utan bara hur du skrattar

hest, förlorat

som jag,så som vi

aldrig kunde

 

väderstreck har riktning

precis som dina slemhinnor

 

jag saknar

ofta platser

du saknas

mig

 

så ser jag pojkar som skrattar

åt vad vi säger

och jag förstår inte

att man kunde

kasta blickar

jag kastar

bara stenar

 

tvära kast

växtvärk, ungdom

du är alltid

bara ett stenkast bort

 

Kommentera

