Nationen är

ett berg

sträckandets kropp

att tänja mej

 

Det var en annan kärlekshistoria

det var ett annat subjekt

Jag ville att du skulle svälja mig hel.

rensa mig som en fisk:

Kött/ben/tallrik

 

Jag ville att du skulle

skala mig tills innanmätet

blev enheten

Jag lotsades inte höra din viskning

hur du älskade mig likt historien

för att jag inte hade ett avslut

 

Om det inte var så

att älskog är

att fyra bröst sväljs

och två spottas ur

 

Om det inte var så

att jag ville fixeras

för att existera,

att du storögt oförstod

mitt varandebegär

att du sönderdelade

mina kroppar

 

Vi skulle ha synat

bristens logik

avståndets melodi

Vi skulle ha blivit

en ryggtavla

men du

målade mig inte

du ville inte

fånga mig i färger

 

baby jag säger

mig

svara

 

Vem är det som spyr

mitt gap, mina munnar

vem är det som gurglar

min handled, vem klär den

i armband och blodsband

 

Vem talar jag till

när hon inte

kallar mej

 

Mimandes översätter jag

vinden

Kommentera

