sömnjournal bara

morfindrömmarna:

hyperverkligheten

iglarna

tidlösheten

jag tittar långt ner i gropen

som lundapolisen

och alice i underlandet

där finns det ormar

med skinn buren som juveler, där finns juveler –

ögonhålor som våldet tagit ifrån oss

mensvärksdrömmarna:

större komplexitet

våldets abstraktion

en berättelse till exempel

om att jag läser dikter

på en nazistisk poesifestival

morfindrömmarna:

vaknar 17 gånger per natt

internet finns alltid där

för mig

vaknar i ett skimmer av ljummen skönhet

ett ögonblick fastnar på mitt könshår

det vackra och jag kan inte vakna om

evigt titta på krusningar

böja, bölja,

vaknar som om ditt varma klibbiga

var i min mun och täckte mig

tystnade mig

mensvärksdrömmar:

konstanta repetitioner

läkare, nazister, nakenhet

ibland också att könet brinner

men inte på det roliga sättet

morfindrömmarna:

vaknar jag

lycklig av

förledd, jag tycker inte om dom

förutom en gång

om en pojke och ett vatten

jag tror det var E jag drömde om då

det lugnade mig, att han var okej

i drömmen

vi är närvarande i varandra

har jag för mig, bestämde oss

för bli nattfjärilssyskon

barn efter en fest

kände inte varandra då

bebodde nog samma töcken

mensvärkssdrömmar:

återkommer

britsar

bussar jag burits ut ur

och bilar, hinkar, hjälpmedel

för kroppen att inta rörelse

och vätska

återkommer

Han

sensualitet

(dess efterkommande tristess)

förräderi

som en framgång hur jag hanterar

sjukdomen så mycket bättre nu

glamour, blodglamour, väntan

på blodet som bevisar mig ickeskyldig

några graviditeter

några illusioner, alla barn

jag älskade, alla hundar jag

lämnade, alla töcken, ingen löshet

från andra, men ändå i världen

så mycket ljus och luft och intag

som skiljer beroendet åt, närvaro

känner du varje andning, som vore

jag djur, så hör jag, och när nån

tar så känns det som ett bultande

i nedre magen, fittan, även om

platsen är arm och en smekning

Mensvärksdrömmar:

blommor

vissnande

enkla metaforer

allt jag hade att titta på då

det där fönstret

värmeböljan i mig

ordet take away kaffe får det att

pirra där nere, den enda människan

jag kände då, hade med sig gåvor

Morfindrömmar:

min svarta ljushet

spindlarnas ben vackert

utsmyckade som ögonfransar

ögon rinner bra bra att ha

lotsas världen, lotsas bra

framgång att man älskar

varken mer eller mindre

bara långsammare nu

mensvärksdrömmar:

intensitet – smärtpunkter- en allt för nära abstraktionsnivå

granskar min kropp

mäter den

med andra villkor, med ett förlåtande

öga,

med en bitter kärrings tänder

gift att spruta

spruta som sperma och

som medecin

allt ska föras in

alla skall förföras när jag

vaknar skall jag kontrollera

intaget, sömnen

morfindrömmar:

illamående kväljande

mellanrum mellandikter

det är en

sommardag idag

ser du kvinna

du är en

kvinna idag

också

 

 

One comment

Kommentera

