Baby, något ansikte kan jag inte tappa det har jag aldrig haft jag har 3 katter, 7 syskonbarn, 15 vykort skrivna ur mödrars tröstande sköte jag har aldrig haft någon stolthet att förlora andra saker har jag mist 4 organisationer som lovade mig att jag inte mer skulle behöva vara ensam 2 bästisar med vilka jag delade på hat och glassbåtar 1 telefonnummer till någon som hette Maria jag tycker om att ha saker i handen så jag kan sluta den stoppa ner den i fickan så jag kan spänna krama i sönder den tills den blir en knuten näve

 

skiljetecken

behärskar jag inte

deras inandningar

och avslut

 

mitt syre är oändligt

flämtande

utandningsliv

allt har varit mitt

jag har älskat

 

Du kan inte ta något ifrån mig som jag aldrig haft i handen endast din ömhet skrämmer mig den har jag känt som en beröring med naglars försiktiga våldsamhet som att du grävde i mig, likt en hund i trädgården – den har jag lämnat nu hunden alltså, det var länge sen jag kommer inte ihåg lukten av päls så mycket älskade jag den så att det enda jag minns är smärtan i nejen jag var tvungna att säga

 

Om det är så att din skuldra vacklar mej

så är det också allt

 

Om du lämnar mitt ansikte när jag står gapande med öppen mun så kanske andra skrattar eller ömkar det gör mig mycket mindre än fingrar och förlust stolthet har jag aldrig haft knappt kunnat urskilja var jag slutar och var jag äter min mun har redan har slukat dem

 

imorgon

när jag sväljer

så har jag inget ansikte

och du har gått

 

så märkligt babe

dina naglar hittade ingenting alls

under jorden, mitt bruna lena

du grävde fram en tomhet

utan namn

trots att världen kväljs

i mig

Kommentera

