Hon värmer hudavlagringarna

i rätt temperatur

berättar om den gången

vi såg havet på tv och

det var så mycket vackrare

och vi ser det igen, allting

så overkligt, en bris

 

Hon byter mig och skalar

morötter och hårfäste

när jag är i det här tillståndet

försvinner skiljelinjen mellan hår

och huvud, en matta av orklöshet

på min skalle, som en gloria

av svett och lusning

säger hon

 

När hon går sover jag

det är lång tid kvar

tills återerövringen

tills dess petar jag bort,

med fingrarna

hennes hud

som fastnat under mina naglar

 

Ritar en ros av fettet

somnar om

drömde om kärlekens villkor

igen

Kommentera

