Hon har en handdukssvalka på huvudet i samma säng gråter jag i andetag för inte stirra mig blind på smärtan måste jag andas öppnar ögonen stänger dem blir inte blind eller galen det är en långsam sorg vi har

Tiden avgörs av maten.

Människorna gör den så vacker, den blommar på fat eller brickor och bestick. Vi äter tiden och den lämnar oss.

När det här är över har jag inte förlorat någonting, inte ens tid. Jag har ätit två mål om dagen och många fler mellanmål, så jag vet att jag har minnen.

På kvällarna ser man ingen skillnad på sjuka och friska för alla är hemma och ingen ska någonstans.

Alla henne är mödrar. en Mor och jag frågar dom alla vart dom ska som om jag vore fyra år fast jag försöker lotsas att jag inte undrar.

Det är värdefullt att bli lämnad jag kommer komma ihåg att jag finns.

En timme innan jag glömmer tänker jag på allt som jag brukade tänka på på böckerna och männen det som inte är kroppen och smärtan och jag sörjer att jag aldrig har låtit min sjukdom lära känna mig själv att dom inte kommer överens att jag måste glömmas varje gång

det gör lite ont att glömmas

det hade gjort ont att glömmas om jag hade haft minnen, om jag stannat i smärtan

En kvinna som var förälskad i mig för att hon trodde jag var en blatte sa

du borde våga stanna kvar i smärtan i dina texter. En kille som jag var förälskad i dumpade mig för att jag var en för sorglös person.

Jag hatar dom med min mors vredesmod, fast med en ordlös feghet, inte alls som mors. Jag önskar jag kunde säga till dom det som sjukdomen lärt mig, smärtan är inte stilla den kan inte stillas den är bara långsam och snabb dagarna försvinner man äter mat tv eller en säng en dag en mardröm fick hans barn ofta barn förluster men när jag vaknar har jag inte förlorat något är ingenting vaknar till denna långsamhet om och om igen

Hon värmer kudden den brinner inte men gör ont mot händerna på ett skönt sätt

sängen är vit eller grå i Stockholm var den smutsig, jag var mindre rädd för den i stockholm, vissa saker var enklare då, jag grävde gravar men aldrig misslyckanden det förra är mycket lättare för medelklassen på något vis I stockholm var sängen äcklig jag hade ett hörn av den där jag skrev några timmar varje dag under morfinruschen jag hade nudelsoppan på nattduksbordet jag hade önsketänkandet i taket som en stjärnhimmel från ikea samlade jag kärleksbrev sov gott drömde  att jag inte gick under vaknade gick inte under bara grät för mindre och mindre saker till exempel när jag tappa en skål och alla glasbitar hamnade i sängen fick jag sova på golvet ett tag tills jag inte orkade orklösheten då ringde jag hem där alla sängar är vackra och vita och fyllda med minnen

jag har aldrig glömt någonting delar sjukdom med alla män och mindrevärdeskomplex hinner aldrig tänka färdig en tanke innan den stulits ifrån mig vem bestämmer var den hamnar och återkommer när jag inte har stålsatt mig en säng av stål i stockholm här är tiden annorlunda den både finns och inte finns det finns olika rätter och människor och samtalsämnen och jag har svårare att gråta men lättare att komma ihåg vad jag inte orkade då och varje kropp blir bara vekare med tiden ljummen rödblommar huden av medecinen och liggandet tryckandet varje text blir bara ensammare med orden som skrivs för varje stavelse är mottagaren längre ifrån mig det enda jag kan sägar är att  alla kvinnorna flätar mitt gråa hår och binder blommor bland tofsarna som lätta kyssar dom lät mig aldrig stanna någonstans dom väckte mig för det var frukost och så blir inga dikter skrivna bara liv jag tänker inte våga förstöra mitt för din njutning älskling skulle jag sagt men allt det där var mycket länge sen i drömmen alla ansikten är samma som man ska hämnas tappar alltid talförmågan när kärringarna kommer och skäller ut oss här är tiden vit och mjuk och allt gör ont och växer barnen livet sorgen ingenting tar nånsin slut

Kommentera

