än små rum utan ljus

fosterställningar mushänder

inträngda i den gemensamma passivitetenVad gjorde vi av våra mödrar och barn

 

vi sörjde

för

i deras munnar drömmar

 

om inträffande sker

 

om lördagar

eller bara något annat

när ingen utför våld men

 

hon håller formerna av hennes kropp

i sin blöta hand

smaskar sig

hon rinner

 

blött sött utanför

rikliga mörker

bara hemma är gråheten så insprängd i en,

skyddsänglarna vindarna

 

grå blöta utomhus

grå blöta själsljus

där du har dumpat två personer

och blivit dumpad av en

och alltid klippt dig

och skaffat ett jobb

och bjudit folk på dina fester

 

hej läkaren jag har

en sjukdom som går i cirklar

en sjukdom som går i vågor

en cirkel som rinner i hav

en våg som stormar i kvadrater

 

jag behöver ingen själ eller kille för att binda tiden till mig

sjukdomen är tiden eller

i alla fall dess fiende

de förintar varandra

medan jag ligger i soffan

 

ett år ser mycket likt ut ett annat år

det finns många människor som älskar en oändligt

det finns alltid en antal vars kärlek är otillräckligt

det finns nummer

en matematik man kan låta styra en

tex S03E16

tex tio mg

två om dan

eller i sin abstraktion skriv lite fler sms e du snälla

 

om tiden är ett monster

som smakar sommarregn

och din tunga smakade det

när du var alldeles för liten

fick du hunger

för det som var så stort

att det skulle göra dig

till barn äntligen

 

man går till skolan och vidrör bladen i buskarna

med händerna som är för stora redan

var alltid för stor, inte tjock

stor

enorm

oändlig

orkade aldrig lyssna på någon

som förde vardagen med sig

rörde vid buskarna

gör med män på samma sätt

vrider örat när jag orkar

letar grönt och kön

 

var kaxigare när jag var liten

storbarnet skriker leve kommunismen

 

när de mobbade en sa jag inte att jag blev ledsen

det är de sämsta jag lärt mig som vuxen

att säga att jag är ledsen

 

om tiden är ett monster av regn är sjukdomen min moster av vatten

rengöringsmedel                               sprit                                         atlanten                       hennes borgerliga parfym

 

våta fittor som stängs

våta fittor som sprängs

 

dricker så man aldrig torkar ut

dom vill man ska torka ut men vi dricker

du är min syster

jag lovar jag kommer

bli din syster

 

morfinet gör en törstig

det är precis som förra sommaren

och sen spyr man upp vattnet

det luktar salt

som atlant som aldrig kom

Kommentera

